Szczytno ? promotor mazurskich produktów turystycznych i kulturowych

nnn
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013


Karta projektu: „Szczytno – promotor mazurskich produktów turystycznych i kulturowych”

Tytuł projektu

 

„Szczytno – promotor mazurskich produktów turystycznych i kulturowych”

Beneficjent oraz miejsce realizacji projektu

 

Beneficjent:

Gmina Miejska Szczytno. Ul. Sienkiewicza 1, 12- 100 Szczytno;

Miejsce realizacji:

Szczytno

Termin realizacji projektu

21.05.2009 r. - 29.10.2010 r.

Nazwa działania (priorytet, działanie
i poddziałanie)

 

Oś Priorytetowa 2 – Turystyka
Działanie 2.2 – Promocja województwa i jego oferty turystycznej

Koszt inwestycji (kwota ogółem, wielkość dofinansowania ze środków unijnych)

Kwota ogółem: 515 091,32 PLN

Dofinansowanie: 412 073,06 PLN (80%- kosztów kwalifikowanych)

Cel projektu

 

Stworzenie produktów kulturowych i turystycznych promujących miasto. Wzrost atrakcyjności turystycznej miasta

Krótki opis projektu (na czym polega inwestycja)

 

 

 

 

 

 

Na realizację projektu składają się 2 główne działania:
1.    realizacja produktu turystycznego pn. „III Święto Mazurskiego Kartoflaka”, a w tym:
           - organizacja wydarzenia na ok. 10 tys. ludzi;
           - promocja wydarzenia w mediach lokalnych  i ogólnokrajowych oraz za pomocą działań niestandardowych.
               W działaniach tych uwzględnione będą: działania PR i kampania ambientowa (ambient marketing).
               Działania PR polegają na komunikowaniu się z mediami (wysyłanie notek informacyjnych, konferencje z dziennikarzami, organizowanie wywiadów z dziennikarzami). Kampania ambientowa to niestandardowe, jednorazowe realizacje marketingowe, na specjalne zamówienie klienta pod konkretny produkt i konkretną grupę docelową. Jest to forma reklamy ściśle kontekstowa, wynikająca z miejsca umieszczenia jej.  W kampanii ambientowej reklamodawca zwraca uwagę nie tylko na layout, ale także na cały kontekst umieszczenia reklamy. Pojawienie się reklamy w danym miejscu jest niekonwencjonalne przez co wpływa na jej zauważalność.
2.    kampania promocyjna produktów turystycznych i kulturowych Szczytna, a w tym:
                   - zaprojektowanie, produkcja i rozmieszczenie w architekturze miejskiej 10 rzeźb „Mazurskiego Pofajdoka”;
                   - opracowanie, produkcja i dystrybucja pamiątek i emblematów związanych z regionem;
                   - opracowanie, produkcja i dystrybucja materiałów promujących szczycieńskie produkty turystycznei kulturowe;
                   - opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjnej szczycieńskich produktów turystycznych i  kulturowych w mediach oraz w Internecie.  

Korzyści z projektu dla regionu, mieszkańców

Zwiększenie atrakcyjności wizualnej i turystycznej miasta, wzrost rozwoju gospodarczego, a w następstwie wzmocnienie działalności prywatnej. 

 

 

Wytworzył:
P.Paszkiewicz
Udostępnił:
Piotr Paszkiewicz
(2010-12-03 10:54:22)
Ostatnio zmodyfikował:
Michał Trzciński
(2017-03-22 10:44:16)