Szczytno ? promotor mazurskich produktów turystycznych i kulturowych
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013
Karta projektu: „Szczytno – promotor mazurskich produktów turystycznych i kulturowych”
Tytuł projektu
|
„Szczytno – promotor mazurskich produktów turystycznych i kulturowych” |
Beneficjent oraz miejsce realizacji projektu
|
Beneficjent: Gmina Miejska Szczytno. Ul. Sienkiewicza 1, 12- 100 Szczytno; Miejsce realizacji: Szczytno |
Termin realizacji projektu |
21.05.2009 r. - 29.10.2010 r. |
Nazwa działania (priorytet, działanie
|
Oś Priorytetowa 2 – Turystyka Działanie 2.2 – Promocja województwa i jego oferty turystycznej |
Koszt inwestycji (kwota ogółem, wielkość dofinansowania ze środków unijnych) |
Kwota ogółem: 515 091,32 PLN Dofinansowanie: 412 073,06 PLN (80%- kosztów kwalifikowanych) |
Cel projektu
|
Stworzenie produktów kulturowych i turystycznych promujących miasto. Wzrost atrakcyjności turystycznej miasta |
Krótki opis projektu (na czym polega inwestycja)
|
Na realizację projektu składają się 2 główne działania: 1. realizacja produktu turystycznego pn. „III Święto Mazurskiego Kartoflaka”, a w tym: - organizacja wydarzenia na ok. 10 tys. ludzi; - promocja wydarzenia w mediach lokalnych i ogólnokrajowych oraz za pomocą działań niestandardowych. W działaniach tych uwzględnione będą: działania PR i kampania ambientowa (ambient marketing). Działania PR polegają na komunikowaniu się z mediami (wysyłanie notek informacyjnych, konferencje z dziennikarzami, organizowanie wywiadów z dziennikarzami). Kampania ambientowa to niestandardowe, jednorazowe realizacje marketingowe, na specjalne zamówienie klienta pod konkretny produkt i konkretną grupę docelową. Jest to forma reklamy ściśle kontekstowa, wynikająca z miejsca umieszczenia jej. W kampanii ambientowej reklamodawca zwraca uwagę nie tylko na layout, ale także na cały kontekst umieszczenia reklamy. Pojawienie się reklamy w danym miejscu jest niekonwencjonalne przez co wpływa na jej zauważalność. 2. kampania promocyjna produktów turystycznych i kulturowych Szczytna, a w tym: - zaprojektowanie, produkcja i rozmieszczenie w architekturze miejskiej 10 rzeźb „Mazurskiego Pofajdoka”; - opracowanie, produkcja i dystrybucja pamiątek i emblematów związanych z regionem; - opracowanie, produkcja i dystrybucja materiałów promujących szczycieńskie produkty turystycznei kulturowe; - opracowanie i przeprowadzenie kampanii promocyjnej szczycieńskich produktów turystycznych i kulturowych w mediach oraz w Internecie. |
Korzyści z projektu dla regionu, mieszkańców |
Zwiększenie atrakcyjności wizualnej i turystycznej miasta, wzrost rozwoju gospodarczego, a w następstwie wzmocnienie działalności prywatnej.
|