Modernizacja ciągu ulic: Solidarności, Działkowa, Broniewskiego w Szczytnie

 

UE  zporr

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską

z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.


Karta projektu: „Modernizacja ciągu ulic: Solidarności, Działkowa, Broniewskiego w Szczytnie”

 

Tytuł projektu

 

„Modernizacja ciągu ulic: Solidarności, Działkowa, Broniewskiego w Szczytnie”

 

Beneficjent oraz miejsce realizacji projektu

 

Beneficjent:

Gmina Miejska Szczytno. Ul. Sienkiewicza 1, 12- 100 Szczytno;

Miejsce realizacji:

Szczytno

Termin realizacji projektu

2004 r.- 30.06.2009 r.

Nazwa działania (priorytet, działanie
i poddziałanie)

 

Priorytet I Rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej wzmocnieniu konkurencyjności regionów

Działania 1.1- Modernizacja i rozbudowa regionalnego układu transportowego współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Koszt inwestycji (kwota ogółem, wielkość dofinansowania ze środków unijnych)

Kwota ogółem: 2 649 708,18 PLN

Dofinansowanie: 1 750 072,88 PLN (75%- kosztów kwalifikowanych)

Cel projektu

 

Odciążenie zabytkowego i gospodarczego centrum miasta, ułatwienie dojazdu do Wyższej Szkoły Policji, która jest bardzo ważnym ośrodkiem z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego regionu oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu.

Krótki opis projektu (na czym polega inwestycja)

 

 

 

 

 

 

Projekt dotyczy kompleksowej przebudowy ulic Solidarności, Działkowej i Broniewskiego w Szczytnie w następujący sposób:

- ulicę Solidarności zaprojektowano jako dwukierunkową, o dwóch pasach ruchu, z jednostronnym chodnikiem po stronie południowej. Szerokość ulicy 7.0m (2 x 3.5m). Szerokość chodnika 2.0m,
- przy skrzyżowaniu z ulicą Broniewskiego zaprojektowano zatokę autobusową, szer. 3.0m z przylegającym chodnikiem szer. 2.0m.
-ulicę Działkową zaprojektowano jako dwukierunkową, o dwóch pasach ruchu, z obustronnymi chodnikami przylegającymi do ogrodzeń posesji. Szerokość ulicy 6.0m (2 x 3.0m). Szerokość pasa drogowego ok.10.0m
- wjazdy bramowe (szer.3.0m) generalnie w poziomie chodnika,
- niweletę ulic zaprojektowano uwzględniając istniejące ukształtowanie terenu, głównie poziomy wjazdów do poszczególnych posesji na wysokości granicy pasa drogowego. Zasadniczo niweleta przebiega zgodnie z terenem istniejącym.
- zadanie inwestycyjne obejmuje remont nawierzchni odcinka ulicy Broniewskiego od ulicy Działkowej do ulicy Piłsudskiego: nawierzchnia jezdni bitumiczna, chodników i wjazdów bramowych z kostki betonowej. Zaplanowano również, kanalizację sanitarną i deszczową oraz sieć wodociągową, a także oświetlenie ulicy.

Produkty projektu:
Długość zmodernizowanej drogi - 1,145 km
Liczba wybudowanych zatok autobusowych - 1 szt.
Długość zmodernizowanych chodników - 1,152 km
Liczba wybudowanych punktów oświetleniowych - 19 szt.
Długość zmodernizowanej sieci kanalizacji deszczowej - 1,128 km

Korzyści z projektu dla regionu, mieszkańców

- Wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego
- Zmniejszenie emisji spalin
- Skrócenie czasu przejazdu pomiędzy dwoma punktami sieci i zmniejszenie eksploatacji pojazdów i paliwa
- Poprawa dostępu do obiektów usługowych i edukacyjnych (Wyższa Szkoła Policji) oraz odciążenie zabytkowej części miasta, która ma potencjał turystyczny
- Wzrost ochrony zabytkowej tkanki urbanistycznej
- Zmniejszenie kosztów społecznych i środowiskowych
- Zwiększenie liczby turystów i dochodów dla mieszkańców gminy
- Wzrost atrakcyjności zamieszkania
- Zmniejszenie dysproporcji w rozwoju regionów.

Wytworzył:
P.Paszkiewicz
Udostępnił:
Piotr Paszkiewicz
(2009-07-07 10:43:25)
Ostatnio zmodyfikował:
Piotr Paszkiewicz
(2009-07-07 11:50:34)